آموزش پاورپوینت
 
وبلاگ مدیریت
وبلاگ تخصصی رشته مديريت دولتي و اطلاع رساني علمي جهت دانشجويان رشته مديريت دولتي،بازرگانی و صنعتی
 
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

رنامه Power Point یکی از برنامه های بسته نرم افزاری Office به شمار میرود که با آن میتوانید مجموعه اسلایدهایی که متن را با متن های رسم شده Clipart ، عکس، صدا، تصویر ، و حتی جلوه های ویژه متحرک نمایش دهید. پس میتوانید کارتان را به اسلایدهای ۳۵mm تبدیل کنید . علاوه بر اینها چون Power Point یک Package است میتوانید سند های Word ، کاربرگهای Excel را به صورت گرافیک و متن و به Power Point اضافه نمایید.
در حقیقت Power Point قسمت سمعی – بصری برنامه Office است. برنامه Power Point با نصب برنامه Office در سیستم شما دیده میشود.
برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی مقدماتی با محیط Windows داشته باشند .

 جهت نصب و اجرای نرم افزارهای Office که Power – Point نیز شامل آن می شود ، نیاز به سیستمی با مشخصات ذیل می باشد :
- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم ۲۳۳
- ۱۶ مگابایت Ram
- حدود ۶۰۰ مگا بایت فضای آزاد

 درون اسلاید Content ، شش مورد به چشم می خورد که هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم :

- Insert Table: در این حالت می توانیم اقدام به وارد نمودن یک جدول داخل اسلاید کنیم. با انتخاب این مورد پنجره ی کوچک Insert Table مطابق شکل باز می شود که در آن تعداد سطر و ستون را وارد می کنیم و بعد از زدن OK شاهد درج جدول در اسلاید می شویم
 
در این حالت نوار ابزار مخصوص Table ظاهر می شود که برای قالب بندی جدول می توان استفاده نمود ، توضیح کامل این نوار ابزار در دوره ی آموزشی Word مهارت سوم از استاندارد ICDL ، در اختیار شما قرار داده شده است .

- Insert Chart: برای درج نموداری از برنامه ی Excel در اسلاید که با وارد نمودن داده در Sheet وارد شده مقادیر نمودار نیز تغییر خواهد کرد. در این حالت محیط شبیه سازی شده excel دیده می شود که می توان به راحتی تغییرات و تنظیماتی را در آن انجام داد که این کار به شرط آشنا بودن با محیط Excel امکان پذیر می باشد.( آموزش کامل دوره ی Excel جهت مطالعه ، در پرتال آموزشی کارآموز دات کام و سایت استادآن لاین در اختیار شما قرار داده شده است . )
 
با کلیک کردن روی بدنه ی اسلاید حاوی نمودار ، می توان نمودار را در اسلاید ثابت نمود ، همچنین با دابل کلیک روی نمودار می توان مجددا وارد محیط شبیه سازی شده Excel شد .

اصطلاحات خاص :

بدنه ی اسلاید به قسمتی اطلاق می شود که خارج از Place holder ها باشد .

- Insert Clip Art:

برای وارد کردن تصاویر Clip art داخل اسلاید که با Double Click کردن روی تصویر مورد نظر می توان آن را روی اسلاید درج کرد ، تصاویر Clip Art هنگام نصب Office در برنامه ها قرار می گیرند و امکان جابجایی ، تغییر اندازه آنها وجود دارد. بعد از درج این تصاویر نوار ابزار Picture نیز ظاهر می شود که توسط آن می توان تغییراتی را روی این نوع تصاویر بوجود آورد .
 

 
آشنایی با Microsoft Power-Point 2003
PowerPoint-2003 نرم افزاری قوی و توانا برای ساخت نمایش های (Presentations) قابل مشاهده در کامپیوتر است که با استفاده از آن می توان آگهی (Handout) و یا اسلایدهایی را برای نمایش تهیه کرد. همچنین امکان اضافه نمودن Animation و Sound به اسلایدها نیز وجود دارد ، از این برنامه در نمایش های تجاری (Business) و کنفرانس های کلاسی ، سمینارها و … استفاده می شود.
اسلایدهای ایجاد شده در این برنامه را می توان به روش های مختلفی نمایش داد که یکی از آنها استفاده از دستگاه Over head می باشد که نمایش را روی پرده نشان می دهد.
PowerPoint می تواند سه نوع خروجی با پسوندهای متفاوت داشته باشد که هر کدام در موارد خاص خود قابل اجرا هستند که در ادامه ی بحث به آن اشاره خواهد شد. از فایل های ایجاد شده در این برنامه در Web نمی توان استفاده نمود و این بدلیل بالا بودن حجم بالای آن است ولی می توان آنرا بصورت یک فایل از جنس html – Hyper text markup ذخیره کرد.

نکته : html پسوند صفحات ایجاد شده در Web می باشد.

کلمه کلیدی:

Presentation: به هر فایل ایجاد شده در پاورپوینت Presentation گفته می شود.

Handout: هنگام ارائه می توان اسلایدها را print کرد و در دست مشاهده کنندگان قرار داد.

Overheads: دستگاهی است که توسط آن می توان نمایش اسلایدها را روی پرده نمایش داد.

Insert Picture
در ادامه ی بحث توضیح Content Layout به موضوع Insert Picture می رسیم که می توان از تصاویر قرار گرفته شده در سیستم استفاده کرد و آنها را وارد اسلاید نماییم که نتایجی شبیه به مورد قبلی یعنی Clip Art دارد .

- Insert Diagram or organization chart: برای ایجاد انواع نمودارهای سازمانی که در اینجا ما کاربردی ترین آنها یعنی Organization chart (نمودار سازمانی) را بررسی خواهیم کرد.
 
۰
پس از انتخاب این موضوع از پنجره ی مربوطه یک چارت در اسلاید ایجاد می شود که امکان گسترش آن وجود خواهد داشت . همزمان نوار ابزار Organization Chart هم ظاهر می شود که توسط ابزارهای آن می توان نمایش شکل ظاهری چارت و همچنین اضافه کردن به آیتم های آن را انجام داد .

تمرین عملی:

همانطور که می دانید در یک سازمان بالاترین مقام مدیر می باشد که به طور واحد در بالای چارت قرار می گیرد و معاون های مدیر در پایین قرار می گیرند که با زدن Subordinate می توان تعداد آنها را افزایش داد ، هر معاون می تواند چندین کارمند و هر کارمند تعدادی دستیار داشته باشد ، همچنین کارمندها می توانند همکارانی را نیز در رده ی خود داشته باشند که همه ی این اعمال از طریق Insert Shape صورت می گیرد .

- ابزار Layout : شکل ظاهری چارت را پوشش می دهد .

- ابزار Select : توسط ابزار Select می توان سطح های مختلفی را برای اعمال خاص در چارت انتخاب نمود . اگر متن نوشته شده در سلول های داخل چارت احتیاج به فضای بیشتری داشته باشد گزینه ی Fit Text این کار را با کوچک کردن اندازه ی فونت انجام می دهد .

یکی از امکانات جالب واقع در این نوار ابزار Auto Format می باشد که نمودار را مطابق با نمونه های از قبل طراحی شده طراحی می کند .

Insert Media Clip: آخرین Content گزینه ی Insert Media Clip می باشد که برای ایجاد Multimedia در اسلاید استفاده می شود . توسط این گزینه می توان از فیلم های کوتاه با پسوند (.AVI) ، اصوات با پسوند (.wav) استفاده نمود . با انتخاب این گزینه نمونه هایی در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید چگونگی عملکرد آنرا مشاهده کنید .

اضافه کردن اسلاید
برای اضافه کردن تعداد اسلایدها از منوی Insert گزینه ی New Slide یا با زدن Ctrl+M این کار را انجام می دهیم ، محدودیتی در اضافه کردن اسلاید وجود ندارد ولی برای جلوگیری از خسته شدن بازدیدکنندگان باید حد معمول رعایت شود و سعی کنیم مطالب را طوری در اسلایدها بگنجانیم که مقصود اصلی به راحتی درک و از ایجاد تعداد خیلی زیادی اسلاید جلوگیری کنیم . هنگامیکه اقدام به ایجاد یک اسلاید جدید می نماییم در قسمت Task Pan لیست Slide Layout ها دیده می شود که با انتخاب هر کدام Layout مربوطه به اسلاید جاری اعمال می شود.

کلمه کلیدی:

Layout نمونه ای است که می توان اسلایدها را طبق شکل ظاهری آنها تنظیم کرد.

Slide Layout:

هر کدام از Layout ها می توانند محتوای متفاوتی به اسلایدها بدهند که به ترتیب قرار گرفتن Layout ها در این قسمت آنها را توضیح می دهیم. هر Layout دارای یک نام می باشد که با ثابت نگه داشتن ماوس روی Layout ظاهر می شود .

Title Slide:

(اسلاید عنوان) از این Layout معمولا برای اولین اسلاید استفاده می شود که نام پروژه در آن درج می شود ، هنگامیکه وارد Power-Point می شویم Title slide به عنوان اولین اسلاید دیده می شود.

Title Only:

همه ی اسلایدها درون خود نیز دارای یک عنوان می باشند که موضوع آن اسلاید خاص را بیان می کند ، Title only اسلایدی است که فقط یک عنوان درون خود دارد.

کلمه کلیدی:

Place Holder – مکان هایی در اسلایدها هستند که محتوای اسلایدها در آن قرار می گیرد که اصطلاحا به آن “جا نگهدارنده” نیز گفته می شود.

Title and text:

اسلایدی که دارای عنوان و قسمتی برای نوشتن متن می باشد که هر کدام داخل Place holder های خاص خود قرار می گیرند متن های نوشته شده در این Layout در یک ستون نوشته می شود.

Title and 2 column text:

اسلایدی که دارای عنوان به همراه دو ستون متنی است.

Blank:

در این حالت یک اسلایدی کاملا خالی در اختیار ما قرار می گیرد که می توانیم هر نوع داده ای را در آن جا دهیم.

در بقیه ی Layout ها شاهد موارد تکراری هستیم که فقط در ظاهر اسلایدها تاثیر خواهند داشت . با توضیح یک مورد خودتان می توانید با بقیه ی Layout ها کار کنید .
انواع نمادها در Power-Point
Normal View: حالت طبیعی نمایش برنامه می باشد در حقیقت می توان گفت در بدو ورود به برنامه این نما قابل مشاهده می باشد. خصوصیت نمای Normal View این است که در آن می توان اقدام به طراحی ، حذف و اضافه نمودن محتوای اسلاید و همچنین حذف و اضافه نمودن خود اسلایدها نمود ، در حقیقت نمای طراحی می باشد .

Slide Sorter: با یکی از دو روش گفته شده وارد این نما می شویم ، نمایی که در آن اسلایدها را در اندازه ی کوچک می توان یکجا مشاهده نمود ، در این نما امکان طراحی داخلی اسلاید وجود ندارد ولی در آن می توان اقدام به اضافه یا حذف اسلایدها نمود و قابلیت جابجایی اسلایدها توسط Drag & Drop وجود دارد.

Slide Show: در این نما نتیجه حاصل از طراحی و نمایش نمایی را می توان مشاهده نمود کلید میان بر برای رسیدن به این نما F5 می باشد. در این نما امکان هیچ گونه طراحی ، حذف و اضافه وجود ندارد و فقط برای نمایش می باشد . برای خارج شدن از آن با زدن کلید Esc و همچنین Right click و انتخاب End Show این کار را انجام می دهیم .

Notes Page: احضار این منو فقط از طریق منوی View امکانپذیر می باشد (روش اول) در این نما طراح اسلاید یادداشتی را برای یادآوری یا تاکید خود می نویسد که این یادداشت در نمایش نهایی Slide show ظاهر نخواهد شد و صرفا خود طراح از آن استفاده خواهد کرد . مطالب نوشته شده در این نما را در پایین قسمت نمای Normal می توان مشاهده کرد .
اسلایدهای آماده
در ابتدای این فصل می خواهیم با یکسری از اسلایدهای از قبل طراحی شده در برنامه ی Power-Point آشنا شویم . این کار باعث می شود تا بیشتر با اسلایدها و نحوه ی طراحی و تنظیمات آن آشنا شویم . برای این کار از منوی File گزینه ی New را انتخاب کرده و در قسمت Task Pan گزینه ی From Auto Content Wizard را انتخاب می کنیم . 
 
پنجره ای با همین نام باز می شود ، از خصوصیات بارز پنجره های Wizard وجود دو دکمه ی Next و Back در آن می باشد که با زدن هر Next تنظیماتی انجام می شود و می توان برای تغییر در قسمت قبلی از دکمه ی Back استفاده نمود .
مراحل ایجاد یک Wizard
 
در این پنجره ۵ گزینه دیده می شود که در مرحله ی اول در Start قرار می گیریم و با زدن next به مرحله ی Presentation Type می رویم که می توانیم یکی از انواع مختلف اسلاید که هر کدام برای موضوع خاصی ساخته شده را انتخاب کنیم ، به طور مثال از Sales/marketing گزینه ی Marketing plan را انتخاب می کنیم .
 
با زدن Next به قسمت Presentation Slide وارد می شویم که برای تعیین نوع خروجی می باشد .
 
که با انتخاب هر کدام می توانیم نحوه ی نمایش خروجی اسلایدها را تعیین کنیم که سیستم به طور پیش فرض گزینه ی On-Screen Presentation را انتخاب کرده یعنی نمایش روی صفحه نمایش سیستم .(مانیتور) با زدن Next وارد مرحله ی Presentation Option می شویم که در این قسمت تعیین عنوان مناسب برای اسلایدها می باشد که عنوان مربوطه را در قسمت Presentation title وارد می کنیم . همچنین اگر در قسمت Footer نامی را وارد کنیم این نام در تمامی اسلایدها در قسمت پایین مشاهده می شود . با فعال کردن دو گزینه ی پایین خواسته ایم تاریخ جاری سیستم و همچنین شماره ی اسلایدها نیز دیده شود که در دو سمت راست و چپ اسلاید قابل مشاهده هستند . در این قسمت با زدن Next کار به پایان رسیده و دکمه ی Finish فعال می شود .
 
حال می توانیم اسلایدهایی را همراه با طراحی گرافیکی و متن داخل آن مشاهده کنیم . در قسمت نوار وضعیت برنامه تعداد کل اسلایدها نشان داده می شود که با قرار گرفتن روی هر اسلاید شماره ی اسلاید جاری هم دیده می شود . در این اسلایدها می توان با انتخاب موضوعات داخل اسلاید حذف آنها متن هایی را که می خواهیم جایگزین کنیم که قالب بندی این کار با توجه به تنظیم قبلی می باشد یعنی اگر موضوعات را حذف کنیم و متن خودمان را بنویسیم با همان نوع فونت ، رنگ ، اندازه مواجه می شویم .
 
همانطور که مشاهده می شود در قسمت چپ اسلایدها نواری دیده می شود که در آن دو Tab با نامهای Out line و Slide است که برای دیدن نمای اسلاید از Slide و برای مشاهده ی متن داخل اسلاید از Outline استفاده می کنیم . سعی کنید بعد از وارد نمودن یکی از سری اسلایدهای Wizard آن را در نماهای مختلفی که قبلا توضیح دادیم مشاهده کنید تا بیشتر با نحوه ی کار اسلاید آشنا شوید . به طور مثال وارد Slide Sorter شوید و کاری کنید کلیه ی اسلایدها را در یک صفحه ببینید آیا می توانید این کار را انجام دهید ؟

 

 
آشنایی با انواع فایل های ایجاد شده در Power-Point
- هنگامیکه اسلایدهای خود را به طور معمولی ذخیره می کنیم در حقیقت فایلی با پسوند .ppt ایجاد کرده ایم ، از خصوصیت این نوع فایل ها این است که هنگام اجرا حتما باید برنامه ی Power-Point روی سیستم موجود باشد و فایل ذخیره شده در برنامه ی اصلی باز می شود و زمانی که بخواهیم فایل خود را ویرایش کنیم از این نوع ذخیره سازی استفاده می کنیم .

- پسوند دیگری که می توان فایل های Power-Point را ذخیره کرد .PPS می باشد که به فایل ها حالت اجرایی می دهد یعنی برای باز کردن چنین فایل هایی نیازی به وجود خود برنامه نیست و می توان آن را به راحتی نمایش داد . همانطور که قبلا در فصل ۱ اشاره شد یکی از نماهای Power-Point Slide Show است که وظیفه صرفا نمایش را بر عهده دارد و در این حالت اجازه ی هیچ گونه تغییری در محتوای اسلاید نخواهد داشت و حالت امنیتی به فایل می دهد .

- نوع سوم ذخیره سازی پسوند .pot است که فایل حالت Template یا الگو را ذخیره می کند . از این قالب وقتی استفاده می کنیم که بخواهیم فایل را با فرمت خاصی که ساخته ایم نگه داریم . منظور از قالب بندی تعیین Background ، نوع Font ، اندازه و … می باشد .

سئوال :

۱- آیا ذخیره کردن فایل در دو حالت .PPS وPPT تاثیری در حجم آن دارد ؟
جواب: بله فایل های .pps حجم کمتری دارند.

۲- آیا می توان یک فایل PPS را در خود برنامه ی Power-Point باز کرد ؟ چرا ؟
جواب: خیر چون این یک پیوند اجرائی است.

۳- فایل های ذخیره شده با پسوند .pot در کجا ذخیره می شوند ؟
جواب: در پوشه Template

4- آیا شکل آیکن ها با پسوندهای مختلف با هم فرق می کند ؟
جواب: بله (شکل آیکن ها)

شماره گذاری اسلاید :

بهتر است هنگام طراحی اسلایدها آنها را شماره گذاری کنیم ، این کار به ما کمک می کند هنگام ایجاد پیوند بتوانیم سریع تر این کار را انجام دهیم ، همیشه سعی می کنیم برای هر اسلاید جداگانه عنوانی را در نظر بگیریم و اسلایدها را از روی عنوان آنها بشناسیم که این امر نیز در ایجاد پیوند تاثیر به سزایی دارد . برای انجام این کار دو راه وجود دارد :

الف ) انتخاب منوی Insert و سپس گزینه ی Slide Number

ب ) انتخاب منوی View و سپس گزینه ی header r& Footer

که هر دو یک پنجره را باز می کنند .
 
با فعال کردن گزینه ی Slide Number اسلایدها به طور اتوماتیک شماره گذاری می شوند همچنین می توان تنظیماتی را انجام داد که تاریخ جاری سیستم در کلیه ی اسلایدها دیده شود .
متن نوشته شده در قسمت Footer باعث می شود که تکرار این متن را در قسمت میانی در پایین اسلاید در کلیه اسلایدها مشاهده کنیم .
با فعال کردن گزینه ی Don’t Show on title slide به سیستم می گوییم که شماره ی اسلاید را در اسلاید عنوان نمایش ندهد . البته این باعث نمی شود که اسلاید عنوان شمارش نشود بلکه از نظر نمایش ، شماره را نشان نمی دهد .

نکته :در اکثر پنجره های Power-Point دو گزینه ی Apply و Apply to all به چشم می خورد که جهت اعمال کردن تنظیمات به اسلاید جاری یا کلیه ی اسلایدها صورت می گیرد .

 

 

 

 

3333333333333333333333333333333333333333333
طراحی اسلاید
اگر بخواهیم اسلایدهای شناخته شده را طراحی کنیم روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها طراحی به صورت دستی است ، برای این کار در زمینه ی اسلاید ( خارج از فضای Place holder ) کلیک سمت راست ماوس را فشرده و گزینه ی Background را انتخاب می کنیم . همچنین می توانیم این گزینه را از منوی Format نیز داشته باشیم با انتخاب این گزینه پنجره ی background باز می شود که از قسمت منوی باز شونده می توانیم رنگ دلخواهی را از میان رنگهای پیشنهادی انتخاب کنیم و برای دسترسی به رنگهای بیشتر گزینه ی More Color را می زنیم . اگر بخواهیم رنگ انتخاب شده به همه ی اسلایدها اضافه شود گزینه ی Apply to all و اگر بخواهیم فقط به اسلاید جاری اعمال شود گزینه ی Apply را می زنیم . رنگ سطح اسلاید را می پوشاند و در حقیقت پشت زمینه اسلاید قرار می گیرد . مسیر بالا را دنبال می کنیم و این بار از پنجره ی Background گزینه ی Fill Effect را انتخاب می کنیم .
 
پنجره ای به همین نام باز می شود که چهار Tab در آن دیده می شود که هر کدام از این قسمت ها را توضیح می دهیم :

- Gradient ( طیف نور ) :

در این قسمت می توان با انتخاب یکی از سه گزینه ها در قسمت Colors جلوه های زیبایی را به اسلایدهای خود بدهیم . همچنین شش گزینه ی واقع در Shading Styles موقعیت قرار گرفتن طیف نور اسلاید را تعیین می کند .
 
- Texture ( بافت ) :

در این قسمت نمونه هایی از قبل دیده می شود که با انتخاب و اعمال بر روی اسلاید مشاهده می کنیم که با قرار گرفتن این نمونه ها در کنار هم بافت منسجمی روی اسلاید تشکیل می شود و با نمونه های موجود می توان توسط گزینه ی Other Texture تصاویری را به این مجموعه اضافه نمود که هنگام اعمال تصاویر آورده شده می بینیم که به صورت Tile ( کاشی ) تصاویر کنار هم چیده می شوند .

- Pattern ( الگو ) :

با دادن دو رنگ دلخواه در Background و Foreground می توان از الگوهای این قسمت که با انتخاب هر کدام نام آن نیز در پایین قسمت Pattern دیده می شود برای ایجاد پشت زمینه ی اسلاید استفاده نمود . در این قسمت ۴۸ نمونه به چشم می خورد .

- Picture :

با انتخاب گزینه ی Select Picture تصویری را به عنوان پشت زمینه اسلاید قرار می دهیم . فرق این قسمت با وارد کردن تصویر در اسلاید این است که در این قسمت امکان جابجایی و تغییر اندازه ی تصویر وجود ندارد بلکه تصویر روی اسلاید کشیده شده و

اضافه نمودن اسلاید از فایل های دیگر به اسلایدهای جاری
اگربخواهیم اسلایدی را از فایل دیگر به مجموعه اسلایدهای خود اضافه کنیم یا اگر بخواهیم کلیه اسلایدهای یک فایل را در فایل جاری ادغام نماییم مسیر زیر را دنبال می کنیم.
از منوی Insert گزینه Slides From Files پنجره ای باز می شود بانام Slide Finder ، با زدن دکمه Browser و انتخاب فایل مورد نظر اسلایدها به نمایش در می آیندبا انتخاب یکی از اسلایدها و زدن دکمه Insert ،اسلاید مورد نظر به لیست اسلایدها اضافه خواهد شد.
اگر بخواهیم کلیه اسلایدها را با اسلایدهای جاری ادغام کنیم دکمه Insert All را می زنیم.
 
  
________________________________________
طراحی اسلاید با استفاده از نوار ابزار Drawing
این نوار ابزار هم مانند بقیه نوار ابزارها از منوی View گزینه Toolbar ظاهر می شود و معمولا درپایین صفحه ودر بالای نوار وظیفه قرار می گیرد.

- Auto shape:

در این قسمت مجموعه ای از شکل های مختلف قرار دارد که با انتخاب هرگزینه می توان به تصویرهای بیشتری در داخل گزینه دست پیداکرد.این تصاویر باDrag کردن روی اسلاید ایجاد می شود.داخل شکل ها می توان متن و تصویر قرار داد.هنگامی که یک Auto shape را انتخاب می کنیم یک نقطه زردرنگ در کنارشکل ظاهر می شود که توسط این گزینه می توان ظاهر شکل راتغییرداد. همچنین امکان تغییر سایز و جابجایی شکل ها نیز وجود دارد.

- Line :

برای رسم خطوط آزاد استفاده می شود،با پایین نگه داشتن کلید Shiftمی توان خطوط راست را رسم کرد.

- Arrow :

برای رسم خطوط جهت نما

- Rectangle :

برای رسم مستطیل استفاده می شود که با پایین نگه داشتن کلید Shiftشکل رسم شده مربع می شود.

- Oval :

برای رسم بیضی که با پایین نگه داشتن کلید Shift شکل رسم شده دایره می شود.

- Text Box :

با انتخاب این گزینه می توان روی اشکال متن نوشت،همچنین می توان در محیط هایی که دسترسی به مکان نما وجودندارد نیزاقدام به تایپ نمود.

- Word Art :

برای نوشتن متن های گرافیکی که با انتخاب نوع موردنظر متن را نوشته ومی توانیم در محل دلخواه قرار دهیم. این ابزار نیزبرای خود نوار ابزار مخصوص خود رادارد که می توان توسط نوار ابزار، اقدام به ویرایش یا تغییر نوع انتخاب شده داشته باشیم.

- Insert Diagram :

این گزینه را قبلا در Content توضیح داده ایم.

- Clip Art :

این گزینه را قبلا در Content توضیح داده ایم.

- Insert Picture :

این گزینه را قبلا در Content توضیح داده ایم.

- Fill Color :

برای رنگی کردن قسمت های درونی شکل ها مانند Rectangle، Oval

- Line Color :

برای تغییر رنگ محیط شکل ها

- Font color :

در این قسمت رنگ دلخواهی برای نوشتن متن انتخاب می کنیم.

- Line Style :

این گزینه هنگامی فعال می شود که اقدام به رسم خط یا Arrow کرده باشیم وضخامت خطوط رسم شده را در این قسمت تعیین می کنیم.

- Dash Style :

نوع خط را برای خطوط رسم شده انتخاب می کنیم.

- Arrow Style :

نوع فلش های رسم شده را در این قسمت می توانیم داشته باشیم.

- Shadow Style :

برای گذاشتن سایه در حالت های مختلف برای شکل

۳D Style :

سه بعدی کردن شکل های رسم شده
استفاده از طرح های پیش فرض PowerPoint
با Right Click در زمینه اسلاید با استفاده از منوی Format و انتخاب Slide Design نیز می توانیم طرح های زیبایی را به اسلایدهای خود بدهیم.در این حالت در قسمت Task Pan این طرح ها مشاهده می شوند که با انتخاب یک نمونه مشاهده می کنیم کلیه اسلایدها تحت تاثیر قرار گرفته و طرح موردنظر رابه خود می گیرند.اگربخواهیم این اتفاق نیفتدو طرحی را فقط برای یک اسلاید داشته باشیم یا کاری کنیم هراسلاید طرح مجزایی داشته باشد کافی است منوی طرح مورد نظر را باز کرده و گزینه Apply to selected slides را انتخاب کنیم.

 

نمای Out line
 
هنگامی که در نمای Normal قرار داریم سمت چپ اسلاید ۲ برگ نشان دیده می شود. ۱- Slides که نمای کوچکی از اسلایدها را نمایش می دهد. ۲- Outline نمایی که فقط درآن می توان محتوای متنی اسلاید را وارد نمود. برای نوشتن متن داخلی اسلاید از نمای Outline بازدن Enter روی شماره اسلاید می توانیم اسلاید دیگری ایجاد کنیم ولی اگر مکان نما روی شماره اسلاید باشد و کلید Crtl+Enter را بزنیم وارد محتوای داخلی اسلاید شده و می توانیم اقدام به تایپ متن نماییم، دراین حالت با زدن Enter محتوای اسلاید ها افزایش می یابد. قابل ذکر است که متن های نوشته در اسلاید دارای ۵ سطح یا Level می باشدکه با استفاده از نوارابزار Outlining می توانیم این سطح ها را ایجاد نماییم.
 
یک اسلاید ایجاد کرده و با استفاده از موارد گفته شده ۵ سطر درون اسلاید می نویسیم.حال مکان نما را روی سطر دوم قرار داده و دکمه Demote را می زنیم و مشاهده می کنیم که متن یک سطح فرو رفتگی پیدا می کند مکان نما را روی سطردوم قرار داده واین بار ۲ بار دکمه Demote را می زنیم.این کار را برای تمامی سطرها به همین ترتیب انجام می دهیم تا ۵Level ایجاد شود.

- Promote :

برای افزایش Level سطر

- Demote :

برای کاهش Level سطر

- Move up :

برای انتقال یک سطر به بالا با حفظ Level

- Move Down :

برای انتقال یک سطر به پایین با حفظ Level

- Collapse:

محتوای اسلاید را مخفی کرده و فقط عنوان را نمایش می دهد.

- Expand :

برعکس Collapse عمل می کند.

- Collapse All:

مانند Collapse عمل می کند منتهی تاثیرگذاری آن روی همه اسلایدها انجام می شود.

- Expand All :

مانند Expand عمل می کند منتهی تاثیرگذاری آن روی همه اسلایدها انجام می شود.

- Summary Slide :

برای ساختن اسلاید خلاصه،به این صورت که اسلایدی ساخته می شود وتمامی عنوان های اسلایدها در این اسلاید دیده می شود.البته می توان ساخت .
Summary Slide را با توجه به انتخاب دلخواه اسلایدها انجام داده با پایین نگه داشتن کلید Shift و کلیک روی اسلایدها،می توان اقدام به انتخاب تعدادی اسلاید نمود.
در حقیقت می توان از Summary Slide برای ساخت اسلاید فهرست استفاده نمود.

۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴
________________________________________
ایجاد دکمه های عملیاتی
هنگامی که اسلایدها به یکدیگر ربط داده می شوند برای کنترل بهتر و پیمایش بین اسلایدها بهتر است از Action Button یا دکمه های عملیاتی استفاده کنیم.

استفاده از دکمه های آماده

برای استفاده از این دکمه ها مسیرزیررادنبال می کنیم.
از منوی Slide Show گزینه Action Buttons
 
لیستی از دکمه های آماده نشان داده می شود که برای درج در اسلاید باید نمونه ای را انتخاب و روی اسلاید Drag کنیم به محض ایجاد دکمه روی اسلاید پنجره Action Setting باز خواهد شد که تنظیمات دکمه را انجام می دهیم.
برای هردکمه عملکردی از قبل تعریف شده که متناسب با شکل ظاهری دکمه ها می باشد به طورمثال:

Slide Show – Action Setting

که البته می توان این عملکردها را تغییرداد.
داخل لیست Hyperlink to می توان موارد زیر را مشاهده نمود.

Next Slide: اسلاید بعدی Last
Slide viewed: آخرین اسلاید مشاهده شده
Previous Slide: اسلاید قبلی End Show : اتمام برنامه
First Slide: اولین اسلاید last Slide: آخرین اسلاید
Custom Show: سفارشی کردن دکمه برای رفتن به اسلاید خاص
Slide: دراین حالت می توان کلیه اسلایدها را مشاهده واسلایدموردنظرراانتخاب نمود.
URL: برای Link دادن به آدرس های اینترنتی
Other PowerPoint Presentation: برای ارتباط دادن به دیگر فایلهای نمایشی PowerPoint
Other File: در این حالت می توان انواع فایلها را ازهر نوعی که باشد انتخاب کرد.
ایجاد Link بین اسلایدها
برای ارتباط برقرار کردن درون اسلایدها با یکدیگر باید اتصالی ایجاد نمود که برای این کار از دستور Hyperlink استفاده می کنیم.عناوینی را که می خواهیم توسط آنها به اسلایدهای دیگر متصل شویم انتخاب کرده وبایکی از چهار روش زیر زمینه اتصال را برقرار می کنیم.

الف) انتخاب موضوع موردنظر و Right Click روی آن و برگزیدن Hyperlink
ب) ازنوارابزار استاندارد این گزینه را انتخاب می کنیم.
ج) منوی Insert گزینه Hyperlink
د) استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + K

پنجره ای با عنوان Insert Hyperlink باز می شود اگر بخواهیم موضوع موردنظر را به یک برنامه یا یک فایل روی Hard Disk ارتباط دهیم Existing File or Web Page را انتخاب می کنیم.
واگربخواهیم ارتباط بین اسلایدهای فایل جاری برقرارشود گزینه Place in This Document را انتخاب می کنیم وشماره اسلایدی را که قرار است دراین ارتباط شرکت کند برمی گزینیم.

نکته :

برای برقراری ارتباط بهتر چند نکته را درنظر داشته باشیم:

- برای اسلایدهای ایجاد شده حتما “عنوان” بگذاریم زیرا در ایجاد ارتباط مهم است
- شماره گذاری اسلایدها را قبل از برقراری ارتباط تنظیم کنیم.

در این قسمت مشاهده می کنیم که گزینه ای به نام Screen Tip وجود دارد.آیا می دانید این گزینه چه کاری انجام می دهد؟نوشته های کوچکی که هنگام ثابت نگه داشتن ماوس روی Link مورد نظر دیده می شود.
موضوعی که می خواهیم Link شود،می تواند Text،Picture،Auto shape و… باشد یعنی هیچ محدودیتی در انتخاب این که چه عنصری در اسلاید می تواند ارتباط برقرار کند وجود ندارد.

 

ضبط فایل صوتی
در مسیر گفته شده در بالا با انتخاب Record Sound پنجره کوچکی باز می شود که دکمه های موجود در این پنجره عملکردی مشابه دستگاه ضبط صوت دارند.
 
صدای خود را توسط میکروفن ضبط کنید.پس از ضبط فایل صوتی می توانید با کلیک روی دکمه Play صدای خود را بشنوید.برای اضافه کردن این فایل صوتی به اسلاید، روی دکمه ok کلیک کنید.

نکته : فایل های صوتی که در برنامه پاورپوینت استفاده میشوند حتما باید از جنس .WAV باشند.
وارد نمودن کلیپ صوتی به اسلاید
برای وارد نمودن کلیپ صوتی می توان از منوی Insert گزینه Movies and Sound را انتخاب کنیم و سپس از زیرمنوی ظاهرشده گزینه Sound From Clip Organizer را بزنیم.
 
پنل ClipArt که شامل یک لیست از فایل های صوتی است ظاهر میشود.با استفاده از کادر متنی Search For و تایپ کلمات کلیدی مورد نظر خود،نوع خاصی از فایل های صوتی را هم می توان جستجو نمود. همچنین برای مشاهده خصوصیات کلی یک فایل صوتی وشنیدن آن،برروی آیکون مورد نظر Right Click کرده واز منوی ظاهرشده گزینه Preview/Properties راانتخاب می کنیم.فایل صوتی به هنگام ظاهرشدن این کادر محاوره ای به طور خودکار اجرامیشود که البته می توان از دکمه های Stop،Pause،Play استفاده نمود.خصوصیات کلی فایل صوتی در سمت راست پنل دیده می شود.
 
هنگام بستن این پنجره کادرمحاوره ای باز میشود که در مورد نحوه اجرای فایل صوتی هنگام نمایش اسلاید نمای Slide Show سوال می کند.اگر می خواهید فایل صوتی به طور خودکار اجراشود روی دکمه Automatically کلیک کنید.
روش وارد نمودن صوت به روش بالا فقط از اصواتی استفاده می شود که متعلق به ClipArt باشند ولی می توان آهنگ دلخواه را از روی هارد یا CD وارد اسلایدها نمود.
برای اینکار بعد از انتخاب Movies and Sound از منوی Insert اینبار Sound From File را انتخاب می کنیم سپس آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.آیکون فایل صوتی در اسلاید ظاهر می شود.
برای پخش یک Track از CD در منوی Insert از بخش Movies and Sound گزینه Play CD Audio Track را انتخاب می کنیم.در پنجره باز شده برای مشخص کردن شماره Track و زمان شروع و پایان پخش Track استفاده می کنیم.
 
همچنین در این پنجره می توان با انتخاب Loop Until Stopped اجرای آهنگ را تا متوقف شدن اسلاید ادامه داد.
توسط گزینه Sound Volume هم می توان صدای آهنگ را به دلخواه کم یا زیاد کرد.
با توجه به ۲ روش گفته شده در بالا روش دوم یعنی Sound From File کاربرد بیشتری دارد و می توان طول آهنگ را مناسب با تعداد اسلایدها تنظیم نمود در صورتی که در روش اول صداگذاری به صورت خیلی کوتاه انجام می شود و روی اسلایدها جریان پیدا نمی کند. اگر در پنجره باز شده When Clicked انتخاب شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
جواب: با کلیک ماوس آهنگ اجرا می شود.

 

 

55555555555555555555555

تنظیمات Slide Show از پنجره Setup Show
گزینه Setup Show از منوی Slide Show
 
در پنجره باز شده گزینه های مختلفی طبقه بندی شده اند که با تنظیم این موارد می توان نحوه نمایش را سفارشی کرده و امکاناتی را هنگام نمایش حذف یا اضافه نماییم.

Show Type:

اگر بخواهیم اسلایدها را به صورت تمام صفحه (Full Screen) نمایش دهیم که پیش فرض هم همین گزینه است Present by a Speaker-Full Screen را فعال می کنیم.
دراین حالت در نمای Slide Show کلیلک راست انجام شده و یکسری کلیدهای عملیاتی خود اسلاید در پایین صفحه سمت چپ مشاهده خواهد شد.
چنانچه بخواهیم اسلایدها به صورت پنجره نمایش داده شود گزینه Browser by an Individual را انتخاب می کنیم.
با انتخاب Browser at a Kiosk-Full Screen حالت نمایش مانند گزینه اول یعنی تمام صفحه است با این تفاوت که در این حالت کلیک راست و کلیدهای عملیاتی در اسلاید دیده نخواهند شد.

Show Option:

چنانچه بخواهیم نمایش اسلایدها بعدازاتمام به صورت پیوسته تکرار گردد گزینه Loop Continually Until “ESC” را انتخاب می کنیم،نمایش اسلایدها تا زمانی که کلید ESC از صفحه کلید فشارداده شود ادامه می یابد.گزینه Show Without narration در صورت فعال بودن نمایش اسلاید را با صدای سخنران که قبلا ضبط شده پخش می کند.برای ضبط صدای سخنران از منوی Slide Show گزینه Record Narration را انتخاب می کنیم.

برای ارائه نمایش بدون انیمیشن گزینه Show Without Animation را انتخاب می کنیم و چنانچه بخواهیم انیمیشن ها هنگام ارائه اسلایدها اجرا گردند این گزینه را غیر فعال می کنیم.

در لیست Pen Color رنگ دلخواه را برای قلمی که هنگام نمایش اسلاید از آن می خواهید استفاده کنید انتخاب نمایید.استفاده از Pen Color هنگام ارائه برای تاکید روی موضوعات مهم اسلاید استفاده می شود.

Show Slides:

اگر بخواهیم تمام اسلایدهای نمایش نشان داده شوند شماره اولین اسلاید را در کادر From و شماره آخرین اسلاید را در کادر To وارد می کنیم.بطور مثال از اسلاید ۵ تا ۱۲ گزینه Custom Show که غیر فعال دیده می شود برای سفارشی کردن شماره اسلایدها در نمایش است.مثلا اگر بخواهیم شماره اسلاید به صورت زیر نمایش داده شود ۱,۵,۸,۲,۱۲,۱۵ یعنی ترتیب نمایش را می خواهیم خودمان تعیین کنیم.
برای فعال کردن این گزینه در پنجره Setup Show وارد منوی Slide Show شده و این گزینه را که در آخر لیست منو قراردارد انتخاب می کنیم.در پنجره باز شده بازدن دکمه New نام دلخواهی را برای نمایش می دهیم که این نام را بعدا در پنجره Setup Show استفاده می کنیم.
لیستی از نام و شماره اسلایدها درسمت چپ پنجره دیده می شود حال با انتخاب هرکدام و زدن دکمه Add اسلاید مورد نظر در صف نمایش قرار خواهد گرفت بدین صورت توانسته ایم ترتیب نمایش را به دلخواه خود انجام دهیم.
حال وارد پنجره Setup Show می شویم و مشاهده می کنیم که نام داده شده به Custom Show در لیست آمده و این گزینه فعال نشده است.

Advanced Slides:

اگربخواهیم نمایش اسلایدها تحت کنترل خودمان باشد یعنی با کلیک موس یا کلید Space این کارصورت گیرد گزینه Manually را انتخاب می کنیم.
چنانچه بخواهیم اسلاید به صورت اتوماتیک وباتوجه به زمان تعیین شده برای نمایش هر اسلاید نشان داده شود گزینه Using Timing if Present را انتخاب می کنیم. (در مورد زمان گذاری در درس بعد توضیح داده شده است.)

Multiple Monitors:

اگر کامپیوتر شما دارای چند Monitor می باشد از لیست بازشونده گزینه Display Slide Show on را انتخاب کنید.

Performance:

به منظور افزایش سرعت نمایش،گزینه Acceleration Use Hardware Graphics را فعال می کنیم.همچنین با پایین آوردن کیفیت یا درجه وضوح نمایش از لیست بازشونده Slide Show Resolution سرعت نمایش افزایش پیدا می کند.
________________________________________
Slide Transition
از منوی Slide Show گزینه Slide Transition
 
در پنل ظاهر شده تنظیمات مهمی قرار دارد از جمله زمانبندی نمایش اسلایدها بر حسب دقیقه و ثانیه در قسمت Apply to Selected Slides یکسری Effect یا جلوه ویژه وجود دارد که برای رفتن اسلاید به اسلاید بعدی می توانیم از آنها استفاده کنیم.چنانچه بخواهیم Effect مزبور به تک تک اسلایدها اضافه شود،با انتخاب هر اسلاید و دادن یکی از Effect ها این جلوه ها به هر اسلاید جداگانه اضافه خواهد شدو اگر بخواهیم یک جلوه را به همه اسلایدها اعمال کنیم یکی را انتخاب کرده و Apply to All Slides را که در پایین Panel وجود دارد می زنیم.

Speed: سرعت جابجایی اسلاید به اسلاید بعدی در سه حالت Slow (آهسته)، Fast (سریع) و Medium (بطور متوسط) را تعیین می کند.

Sound: قبلا مفصلا توضیح داده شد،اگر بخواهیم صداهای کوتاه استفاده کنیم از داخل لیست استفاده می کنیم ولی اگر بخواهیم آهنگی را روی اسلایدها مداوم داشته باشیم از داخل همین لیست گزینه Other Sound را انتخاب می کنیم.

Advance Slide:در صورت فعال بودن گزینه on mouse click کنترل اجرای اسلایدها به صورت دستی و با کلیک ماوس صورت خواهد گرفت.
با فعال کردن گزینه Automatically after و دادن زمان که بر حسب دقیقه و ثانیه خواهد بود می توانیم برای تک تک اسلایدها با توجه به محتوای درونی اسلاید زمان مناسبی را در نظر بگیریم که این بهترین حالت است.یعنی ممکن است اسلایدی فقط ۳ ثانیه زمان احتیاج داشته باشد ولی اسلاید دیگر که دارای محتوای متنی می باشد ۱۵ ثانیه زمان احتیاج داشته باشد.
در صورت فعال بودن Auto Preview پیش نمایشی از تغییرات داده شده در این پنل نشان داده خواهد شد. بعد از زمان بندی اسلایدها می توان زمان دقیق داده شده به اسلایدها را در نمای Slide Sorter در پایین هر اسلاید مشاهده کرد.
در نمای Slide Sorter نوار ابزاری دیده می شود که در آن می توان Transition را ملاحظه کرد.
 
• سوال:

در ابتدای این نوار ابزار، Hide slide دیده می شود.آیا می دانید این گزینه چه کاری انجام می دهد؟
حذف یک جلوه
کافی است روی نام effect در Panel رایت کلیک کرده و گزینه Remove را انتخاب کنیم.
روی نام جلوه داده شده کلیلک راست کنید و گزینه effect option را انتخاب کنید.ملاحظه می کنید برای هر یک پنجره جداگانه با همان نام باز می شود که برای اعمال تنظیمات بیشتر استفاده می شود.

سئوال :

۱- دکمه Re-Order در پایین پنل چه کاری انجام می دهد؟
۲- آیا می توان به یک موضوع چندین جلوه اعمال نمود؟
۳- ترتیب نمایش جلوه ها به چه صورتی است؟
۴- چگونه می تون با Pen روی نمای Slide Show ترسیم نمود؟

(راهنمایی: در نمای Slide Show رایت کلیک کرده و گزینه Pointer Option را انتخاب می کنیم.)

۵- چگونه می توان زمانی که در نمای Slide Show هستیم ماوس را مخفی نمود؟(راهنمایی: از رایت کلیک در نمای Slide Show کمک بگیرید.)

 

اضافه کردن جلوه های انیمیشن به اسلاید
برنامه PowerPoint دارای الگوهای نمایشی متحرک می باشد که با اعمال این الگوها به اسلایدها، عنوان و کادرهای متنی آنها با جلوه های انیمیشنی خاص ظاهر می گردند. از منوی Slide Show گزینه Animation Scheme را انتخاب کرده و یکی از الگوها را از پنل مورد نظر برمی گزینیم. از قسمت Subtle نمونه ای را انتخاب کرده،با کلیک روی دکمه Play واقع در پایین پنل می توان جلوه داده شده را مشاهده نمود.

سفارشی کردن جلوه های انیمیشن

در برنامه PowerPoint می توان جلوه های انیمیشن متن و اشیاء دیگر را مطابق با میل خود تغییر داده و جلوه های مختلف و متنوعی را که در اختیار ما قرار می گیرد را به موضوعات مختلف اعمال نماییم.

از منوی Slide Show گزینه Custom Animation

با ظاهر شدن پنل مورد نظر تنظیمات لازم را انجام می دهیم.جلوه هایی که می توان به اشیاء موجود در نمایش اختصاص داد به چهار نوع اصلی تقسیم می شوند.

- Entrance (ورودی)
- Emphasis (تاکید)
- Exit (خروج)
- Motion Path (مسیرهای حرکت)

هر کدام از جلوه های بالا دارای تعدادی Effect در منوی خود می باشند که با انتخاب more effects به تعداد زیادی از این جلوه ها دسترسی پیدا می کنیم. موضوع مورد نظر که می خواهیم به آن جلوه بدهیم را ازداخل اسلاید انتخاب کرده و effect ها را روی آن آزمایش می کنیم تا به موضوع مورد نظر خود برسیم،این کار مستلزم گذاشتن وقت و حوصله و در عین حال جذابیت می باشد.
هنگامی که جلوه ای را به موضوعی اعمال کنیم تنظیماتی را می توانیم در این پنل انجام دهیم از جمله:

Start: در این قسمت شروع کار انیمیشن را با یکی از سه مورد زیر تنظیم می کنیم.

-On Click : اجرای جلوه پس از کلیک نمودن

- With Previews: اجرای جلوه به همراه جلوه انیمیشن قبلی

- After Previews: اجرای جلوه پس از اجرای انیمیشن قبلی بدون نیاز به کلیک کردن برای اغلب جلوه هایی از نوع Entrance و Exit ،دو گزینه دیگر وجود دارد که عبارتند از:

- Direction: جهت و سمت اعمال جلوه انیمیشن برشیء را تعیین می کند.

- Speed: سرعت دادن روی جلوه را تعیین می کند.

با انتخاب دیگر جلوه ها مانند Change Font که از نوع Emphasis است به جای گزینه های تنظیم در بالا گزینه های متفاوتی مانند Font و Duration برای تعیین نوع فونت و مدت زمان اجرای جلوه انیمیشن قرار می گیرد.
برای یادگیری نحوه کارکرد هر یک از گزینه های تنظیمی جلوه ها،بهتر است بیشتر تمرین کنید تا توانایی لازم در این زمینه را کسب کنید.

 
ایجاد نمایش های وب
می توان از Web برای دسترسی به نمایش هایی که در یک سرور وب(Web Server) قرار گرقته اند،استفاده کرد.برای مشاهده صفحات وب نیاز به یک مرورگر(Browser) مانند IE-Internet Explorer ویا Netscape وجود دارد.
صفحات وب با قالب html ذخیره می شوند که میتوان این کار را در پاورپوینت به راحتی انجام داد.
اصطلاح: صفحاتی که در قالب html ذخیره می گردد را صفحه وب گویند.در این حالت،تصاویر گرافیکی و دیگر فایل های مرتبط،در پوشه وابسته به صفحات وب ذخیره می شود.
برای ذخیره اسلایدها به شکل یک صفحه وب کافی است از پنجره Save as و در قسمت Save as Type گزینه Web Page را انتخاب کنیم.
همچنین می توان از منوی File گزینه Save as web page را انتخاب کرد.
هنگامی که نمایش خود را به صورت یک صفحه وب ذخیره می کنید نمایش به صورت اتوماتیک شامل قسمت های زیر می شود.

- یک Frame (قاب) که نمایش را به صورت Outline نشان می دهد.(سمت چپ صفحه)
- قاب اسلاید Slide Frame (سمت راست صفحه)
- گزینه ای برای کنترل نمایش دادن یا مخفی نمودن بخش Outline نمایش
- گزینه ای برای کنترل نمایش دادن یا مخفی نمودن کادر یادداشت ها(notes)
- گزینه مشاهده تمام صفحه ای،که گزینه های کنترلی را مخفی نموده و موجب تشابه صفحه به نمای Slide Show در پاورپوینت می شود(Slide Show)

هنگامی که از منوی File گزینه Save as web page را انتخاب می کنیم.پنجره Save as بازشده بعد ازدادن نام مناسب دکمه Publish را انتخاب می کنیم. دکمه Publish یک کپی از نمایش برای انتشار آماده می شود.با انتخاب گزینه های موردنظر در کادر محاوره ای Publish as web page که با انتخاب دکمه Publish ظاهر می شود می توان ارائه نمایش در وب را سفارشی کرد.
گزینه Complete Presentation امکان انتشارهمه اسلایدهای نمایشی رافراهم می کند.
گزینه Slide Number دسته ای از اسلایدها را برای انتشار در وب مشخص می نماید.
Display Speaker notes امکان ظاهر شدن یادداشت های سخنران را در نمایش فراهم می سازد.
با استفاده از دکمه web option و کادر محاوره ای آن می توان تنظیماتی را برای انتشار در وب فراهم کرد از جمله برای مرورگرها،فایل ها،تصاویرو فونت ها.
 
در بخش Browser Support می توان نوع مرورگر وب را تعیین کرد از جمله ورژن ۴٫۰ و بالاتر IE . در بخش Publish a copy as ،عنوان صفحه و محل قرارگیری صفحه وب را مشخص می کند که دکمه های Change وBrowser امکان تغییر در آنها را فراهم می کند. گزینه Open Published Web Page in Browser امکان نمایش صفحه وب انتشاریافته در مرورگر بلافاصله بعداز کلیک کردن دکمه Publish را فراهم می سازد.بعد از انجام تغییرات دکمه Publish را می زنیم. در پنجره save as با انتخاب Change Title می توانیم عنوان مناسبی برای صفحه وب داشته باشیم.عنوان یک صفحه در نوار ابزار پنجره دیده می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ مدیریت خوش آمدید اینجانب سعید مکاریان کارشناس ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس دروس مدیریت در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی هستم. این وبلاگ جهت تبادل نظر و ارائه مطالب علمی برای دانشجویان مدیریت می باشد.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ مدیریت و آدرس modir91.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 81947
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1